Tekniken spelar oss just nu ett spratt med försenade och felaktiga orderuppdateringar. Kontakta kundtjänst om du har frågor om din order.
020-0430300
 5 års garanti
Smidiga och kostnadsfria tygprover
Alltid rätt priser

Leveranser från Tuiss


Spåra din order online

Spåra din order genom att använda vår spårningsfunktion som möjliggör spårning i realtid. Det innebär att du kan följa din order från köp, till tillverkning, till leverans och vidare till din dörr. Du även skriva ut din faktura, samt ladda ner monteringsguiden för din produkt.


Pålitlig leverans

Vi bjuder på upp till 10 stycken gardin- eller persiennprover, så att du får chansen att i lugn och ro se och känna på materialet i verkligheten, innan du beställer din faktiska produkt. Skulle du vilja beställa fler än 10 stycken prover, så är det absolut inga problem. Då betalar du endast 29 kr för frakten och så bjuder vi på resten. Snabbt går det också! Du kan räkna med att dina prover dyker upp inom 1–3 vardagar, beroende på tidpunkten för din beställning.

När du i nästa steg beställer din faktiska produkt är kostnaden för standardfrakt inom Sverige 99 kr och skulle du handla för mer än 2500 kr så bjuder vi på frakten. Den uppskattade leveranstiden kan du hitta på respektive produktsida och vi jobbar ständigt för att hålla nere våra leveranstider och se till så att dina beställda produkter snabbt kan komma på plats och pryda dina fönster.

När vår transportör har plockat upp din order skickar vi ett spårningsnummer och en länk till dig. Via detta spårningsnummer och länken kan du följa din order på dess resa fram till din dörr. Du kan också spåra din order här.


Ibland flera leveranser - varför?

Ibland händer det att du får fler än en leverans. Anledningen till detta är enkel. För att vi ska kunna ha det breda kvalitetssortiment som vi har, så behöver vi samarbeta med olika leverantörer. Därför kan det ibland hända att din order delas upp i olika sändningar när den innehåller olika typer av produkter. Sitt därför lugnt i båten om det skulle vara som så att det saknas produkter i en leverans. Då är allt med största sannolikhet helt i sin ordning och du kan förvänta dig att resten av din order dyker upp inom kort.


Var håller Tuiss leverantörer till?

Eftersom vi är måna om att tillhandahålla produkter av hög kvalitet, som dessutom kan tillgodose de flesta behov när det kommer till invändigt solskydd, så samarbetar vi med leverantörer världen över. De flesta av våra leverantörer håller dock till i Europa, vilket ger oss större möjligheter att erbjuda dig skräddarsydda produkter med kortare ledtider.

Kombinationen av kvalitet och gott samvete är a och o för oss och därför samarbetar vi endast med leverantörer som vi litar på.


Var är min order?

Du kan spåra din order med vår spårningsfunktion. Du får även ett mail när din order skickas från fabriken. Mailet innehåller ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra leveransen direkt på transportbolagets hemsida. Smidigt, eller hur?

Skulle det mot all förmodan vara som så att du inte fått något mail med din spårningslänk (ibland sviker tekniken oss, tyvärr), så ska vi se till att förse dig med information ändå. Kontakta oss då bara via mail eller på telefon: 020-04 30 300. Vi släpper inte din order ur sikte innan vi vet att du har mottagit den.


Hur lång är leveranstiden?

Uppskattad tid, från det att du lägger din order till dess att den är tillverkad och redo att skickas från våra leverantörer, visas i antal arbetsdagar på respektive produktsida. Utöver den uppskattade tillverkningstiden tillkommer leveranstiden från våra leverantörers fabriker och hem till dig.

Den exakta leveranstiden varierar beroende på leverantör och leverantörens transportavtal, samt veckodag då ordern skickas. För att du så ska få så korrekt information som möjligt förser vi dig med ett spårningsnummer så snart din order är skickad. Därmed får du ett uppskattat leveransdatum.

Vi jobbar ständigt för att korta ned ledtiderna så mycket som möjligt, men vi är samtidigt måna om att inte utsätta Moder Jord för mer påfrestning än vad som är nödvändigt för att kunna erbjuda dig våra produkter. Vi har därför ett tätt samarbete med våra leverantörer för att optimera våra sändningar och att se till att sända smart. Det kan därför hända att det ibland tillkommer en extra dag eller två från det att din produkt är redo att skickas, till dess att den faktiskt skickas. Detta beror på att vi väntar in andra kunders order för att undvika att vi fyller transportfordonen med luft istället för produkter. Denna väntetid har vi sett till att inkludera i det som vi anger som tillverkningstiden för din order.


Kan jag få min order levererad till en annan leveransadress?

Självklart kan du det! Vi levererar gärna till en annan adress, så länge vi får information om detta i samband med att du lägger din order. Många av våra kunder väljer att få sina beställningar levererade till sin arbetsplats för att slippa passa tider hemma eller hämta ut leveransen efter arbetstid.


Till vilka länder kan Tuiss leverera?

Vi kan leverera till valfri adress i Sverige. Observera dock att frakttillägg kan tillkomma vid leveranser till öar utan bro- eller färjeförbindelse, alternativt levereras till närmaste kajplats på fastlandet. Kundtjänst informerar om så skulle vara fallet.

Kunder i Norge och Danmark som är intresserade av våra produkter ombeds kontakta kundtjänst för vidare information.


Får jag ett meddelande angående leverans?

Absolut! Så snart din beställning är redo att levereras så får du ett e-mail med planerat leveransdatum och spårningsnummer.


Vad händer om jag inte är på plats när min order levereras?

Inga bekymmer! Om du inte skulle finnas på plats när leveransen anländer, så kommer du få information om hur du schemalägger en ny utkörning som passar dig bättre. Självklart görs detta utan extra kostnad. Skulle du inte vara på plats vid nästa leveranstillfälle kan vi dock komma att behöva debitera dig för en ny utkörning.


Paketet är skadat, vad ska jag göra?

Alla våra leveranser är fullständigt försäkrade mot skador. Om förpackningen skulle vara skadad på något vis och du upptäcker detta i samband med leverans, vänligen påtala detta för transportören. Om det av någon anledning inte är möjligt, eller om skadan upptäcks först efter själva mottagandet, vänligen kontakta oss omgående (inom 5 arbetsdagar från mottagandet) så att vi kan ta ärendet vidare till transportbolaget.

Om du upptäcker att även din produkt är skadad när emballaget är bortplockat, så beklagar vi verkligen och ser såklart till att ordna en ny produkt till dig.


Vilket transportbolag levererar min order?

Vi arbetar främst med UPS, TNT och lokala budfirmor. Vilket bolag som vi använder för just din order beror på produkten, måtten, samt var i landet du bor.


Cookiepolicy , denna webbplats använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att använda denna webbplats godkänner du att dessa cookies ställs in. Men sen å andra sidan så är ju kakor ganska gott.
Okej då