Ångerrätt
Kan jag avbryta min order?
Om du skickar ett email till [email protected] omgående efter att du mottagit din orderbekräftelse (absolut senast fyra (4) timmar efter mottagandet), så finns det fortfarande chans att vi kan avbryta din order – förutsatt att den ännu inte hunnit tas i produktion.
Har jag ångerrätt?
Majoriteten av våra produkter skräddarsyr vi till dig. Det gäller de produkter som du behöver ange specifika mått (millimeter/centimeter) för. Dessa produkter är undantagna från ångerrätten och kan därför inte returneras.
Våra gardiner och persienner för takfönster är ett undantag, eftersom de tillverkas efter standardstorlekar. För dessa produkter gäller 14 dagars ångerrätt från det att du tar emot din order. Observera dock att vi endast godkänner returer som anmälts till oss via [email protected].
När du har anmält din retur skickar vi en returfraktsedel med vår returadress förtryckt, så att du enkelt kan skicka returen till vårt lager. Observera att du som kund står för kostnaden för returen. Från det att du meddelat oss din retur så har du 14 dagar på dig att se till att returen når oss. Du ansvarar för returen till dess att vi mottagit den.
Så snart vi har mottagit din retur och kontrollerat att produkten är i oanvänt, säljbart skick och eventuellt originalemballage likaså, så återbetalar vi dig eller krediterar motsvarande belopp på din faktura. Om du skulle ha returnerat hela din ursprungliga order, så krediterar vi dig även för frakten.