info iconHar du en rabattkod? Klicka här.
020-0430300
Kontakta oss
Måndag - Torsdag: 09:00 - 16:00, Fredag: 09:00 - 15:00
Varukorg
SureSize mätgaranti
Vi skyddar dig
5 års garanti
Smidiga och kostnadsfria tygprover
Alltid rätt priser

Leveranser från Tuiss


Spåra din order online

Spåra din order genom att använda vår spårningsfunktion som möjliggör spårning i realtid. Det innebär att du kan följa din order från köp, till tillverkning, till leverans och vidare till din dörr. Du även skriva ut din faktura, samt ladda ner monteringsguiden för din produkt.


Pålitlig leverans

Vi bjuder på upp till 10 stycken gardin- eller persiennprover, så att du får chansen att i lugn och ro se och känna på materialet i verkligheten, innan du beställer din faktiska produkt. Skulle du vilja beställa fler än 10 stycken prover, så är det absolut inga problem. Då betalar du endast 29 kr för frakten och så bjuder vi på resten. Snabbt går det också! Du kan räkna med att dina prover dyker upp inom 1–3 vardagar, beroende på tidpunkten för din beställning.

När du i nästa steg beställer din faktiska produkt är kostnaden för standardfrakt inom Sverige 99 kr och skulle du handla för mer än 2750 kr så bjuder vi på frakten. Den uppskattade leveranstiden kan du hitta på respektive produktsida och vi jobbar ständigt för att hålla nere våra leveranstider och se till så att dina beställda produkter snabbt kan komma på plats och pryda dina fönster.

När vår transportör har plockat upp din order skickar vi ett spårningsnummer och en länk till dig. Via detta spårningsnummer och länken kan du följa din order på dess resa fram till din dörr. Du kan också spåra din order här.


Ibland flera leveranser - varför?

Ibland händer det att du får fler än en leverans. Anledningen till detta är enkel. För att vi ska kunna ha det breda kvalitetssortiment som vi har, så behöver vi samarbeta med olika leverantörer. Därför kan det ibland hända att din order delas upp i olika sändningar när den innehåller olika typer av produkter. Sitt därför lugnt i båten om det skulle vara som så att det saknas produkter i en leverans. Då är allt med största sannolikhet helt i sin ordning och du kan förvänta dig att resten av din order dyker upp inom kort.


Var håller Tuiss leverantörer till?

Eftersom vi är måna om att tillhandahålla produkter av hög kvalitet, som dessutom kan tillgodose de flesta behov när det kommer till invändigt solskydd, så samarbetar vi med leverantörer världen över. De flesta av våra leverantörer håller dock till i Europa, vilket ger oss större möjligheter att erbjuda dig skräddarsydda produkter med kortare ledtider.

Kombinationen av kvalitet och gott samvete är a och o för oss och därför samarbetar vi endast med leverantörer som vi litar på.


Var är min order?

Du kan spåra din order med vår spårningsfunktion. Du får även ett mail när din order skickas från fabriken. Mailet innehåller ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra leveransen direkt på transportbolagets hemsida. Smidigt, eller hur?

Skulle det mot all förmodan vara som så att du inte fått något mail med din spårningslänk (ibland sviker tekniken oss, tyvärr), så ska vi se till att förse dig med information ändå. Kontakta oss då bara via mail eller på telefon: 020-0430300 . Vi släpper inte din order ur sikte innan vi vet att du har mottagit den.


Hur lång är leveranstiden?

Uppskattad tid, från det att du lägger din order till dess att den är tillverkad och redo att skickas från våra leverantörer, visas i antal arbetsdagar på respektive produktsida. Utöver den uppskattade tillverkningstiden tillkommer leveranstiden från våra leverantörers fabriker och hem till dig.

Den exakta leveranstiden varierar beroende på leverantör och leverantörens transportavtal, samt veckodag då ordern skickas. För att du så ska få så korrekt information som möjligt förser vi dig med ett spårningsnummer så snart din order är skickad. Därmed får du ett uppskattat leveransdatum.

Vi jobbar ständigt för att korta ned ledtiderna så mycket som möjligt, men vi är samtidigt måna om att inte utsätta Moder Jord för mer påfrestning än vad som är nödvändigt för att kunna erbjuda dig våra produkter. Vi har därför ett tätt samarbete med våra leverantörer för att optimera våra sändningar och att se till att sända smart. Det kan därför hända att det ibland tillkommer en extra dag eller två från det att din produkt är redo att skickas, till dess att den faktiskt skickas. Detta beror på att vi väntar in andra kunders order för att undvika att vi fyller transportfordonen med luft istället för produkter. Denna väntetid har vi sett till att inkludera i det som vi anger som tillverkningstiden för din order.


Kan jag få min order levererad till en annan leveransadress?

Självklart kan du det! Vi levererar gärna till en annan adress, så länge vi får information om detta i samband med att du lägger din order. Många av våra kunder väljer att få sina beställningar levererade till sin arbetsplats för att slippa passa tider hemma eller hämta ut leveransen efter arbetstid.


Till vilka länder kan Tuiss leverera?

Vi kan leverera till valfri adress i Sverige. Observera dock att frakttillägg kan tillkomma vid leveranser till öar utan bro- eller färjeförbindelse, alternativt levereras till närmaste kajplats på fastlandet. Kundtjänst informerar om så skulle vara fallet.

Kunder i Norge och Danmark som är intresserade av våra produkter ombeds kontakta kundtjänst för vidare information.


Får jag ett meddelande angående leverans?

Absolut! Så snart din beställning är redo att levereras så får du ett e-mail med planerat leveransdatum och spårningsnummer.


Vad händer om jag inte är på plats när min order levereras?

Inga bekymmer! Om du inte skulle finnas på plats när leveransen anländer, så kommer du få information om hur du schemalägger en ny utkörning som passar dig bättre. Självklart görs detta utan extra kostnad. Skulle du inte vara på plats vid nästa leveranstillfälle kan vi dock komma att behöva debitera dig för en ny utkörning.


Paketet är skadat, vad ska jag göra?

Alla våra leveranser är fullständigt försäkrade mot skador. Om förpackningen skulle vara skadad på något vis och du upptäcker detta i samband med leverans, vänligen påtala detta för transportören. Om det av någon anledning inte är möjligt, eller om skadan upptäcks först efter själva mottagandet, vänligen kontakta oss omgående (inom 5 arbetsdagar från mottagandet) så att vi kan ta ärendet vidare till transportbolaget.

Om du upptäcker att även din produkt är skadad när emballaget är bortplockat, så beklagar vi verkligen och ser såklart till att ordna en ny produkt till dig.


Vilket transportbolag levererar min order?

Vi arbetar främst med UPS, TNT och lokala budfirmor. Vilket bolag som vi använder för just din order beror på produkten, måtten, samt var i landet du bor.


Tusentals nöjda kunder
5 Star

Hög kvalitet

Hög kvalitet på rullgardinerna som vi beställde, leverans enligt förväntan. Mycket nöjd med köpet.

5 Star

Great and affordable products

Great and affordable products

5 Star

Snappt, enkelt och smidigt, fick prover och kan nu beställa i lugn och ro.

Fick tygprover hem

5 Star

Great support and products

Great support over telephone before ordering. Beautiful curtains and excellent quality of products when they arrived!

5 Star

Fick tygprover och de känns kanon ska…

Fick tygprover och de känns kanon ska beställa rullgardiner

4 Star

Bra kvalitet till bra pris

Bra kvalitet och tyget motsvarade bilderna bra. Smidig leverans. Nackdel att man inte kunde välja hur upphängningsanordningen...

4 Star

Gardinerna till våra takfönster var…

Gardinerna till våra takfönster var fina och färgen stämde med beställningen. Allt bra när vi väl fick upp dem - monteringsanvisningarna...

5 Star

Fina och välgjorda gardiner!

Fina och välgjorda gardiner!

5 Star

5 av 5 stjärnor!

Bra kvalitet! Perfekt passform! Snabb och bra service! Vi kommer att rekommendera våra hyres gäster i Halmstad att handla...

4 Star

Bra vägledning vid beställning

Bra vägledning vid beställning. Enkelt och smidigt.

5 Star

Have ordered a few times now and always…

Have ordered a few times now and always accurate in measurements and quick in delivery. Also very pleased with the quality....

5 Star

Trevligt bemötande av kundtjänst

Trevligt bemötande av kundtjänst, snabbt svar och service

4 Star

I had some challenges with the order first - but their customer support provided a really fast resolution that fixed the issue quickly. The products themselves are custom made to your requirements and the quality of the blinds materials is very high.

Great customer support

5 Star

Mycket att välja på och trevlig…

Mycket att välja på och trevlig personal! Att erhålla tygprover ger ett väldigt bra intryck och ett säkrare sätt att handla.

5 Star

Bättre än bäst

Bra hjälp vid beställningen och snabb leverans och passformen utmärkt. Ger mina bästa rekomendationer

4 Star

Jättenöjd med persiennerna

Jättenöjd med persiennerna, lätta att sätta upp, dock fel instruktioner med orderbekräftelsen ( instruktioner för lamellgardiner)men...

5 Star

Väldigt nöjda med våra rullgardiner

Vi beställde rullgardiner till vårt uterum för att kunna dra ner vid starkt solljus då det blir väldigt varmt när dörrarna...

5 Star

Lätt att förstå hur man skulle göra för…

Lätt att förstå hur man skulle göra för att mäta. Vi köpte 2 olika varianter av hissgardin och färgerna var precis som vi...

5 Star

Mycket nöjda med vår rullgardin

Vi beställde en mörkläggande rullgardin och är mycket nöjda. Den var enkel att montera, känns gedigen och ser jättefin ut....

5 Star

Välsytt och hög kvalitet

Jättenöjd med mina hissgardiner som helt överensstämde med mina förväntningar. Beställde hem tygprover först, vilket jag...

5 Star

Helt fantastiskt fina tyger

Helt fantastiskt fina tyger. Svårt att välja.. Underbar personal och mkt hjälpsamma. Tack Pernilla

up arrow icon TILLBAKA TILL TOPPEN
Cookiepolicy, denna webbplats använder cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att använda denna webbplats godkänner du att dessa cookies ställs in. Men sen å andra sidan så är ju kakor ganska gott.
Jag är okej med det