Tuiss SmartView Support / FAQ
Hur länge kan jag förvänta mig att batteriet håller i min gardin?
Batteritiden för en SmartView-produkt beror på storleken på din gardin, antalet dagliga timers och hur ofta du använder den. Generellt räcker de inbyggda batterierna, fullt laddade, i 5-6 månader innan de behöver laddas igen.
Observera: På grund av transportbestämmelserna är Li-ion-batterierna i din nyinstallerade SmartView-produkt inte helt laddade. Vi rekommenderar att du laddar batteriet innan du använder det första gången.
Hur laddar jag batteriet?
Se vår quick-start-guide för information om hur du laddar batteriet.
Hur lång tid tar det att ladda batteriet?
När batterierna är helt urladdade kan det ta upp till 4 timmar att ladda dem. LED-lampan på laddkontakten är röd under laddningen och ändras till grön när batterierna är helt laddade. Koppla ur och ta bort laddaren när batterierna är laddade.
Behöver jag koppla in något?
Nej, ingenting alls. SmartView-produkterna har inbyggda litiumjonbatterier och fungerar oberoende av en extern strömkälla. Du måste ansluta laddaren till din produkt emellanåt bara. Har du inte har ett uttag i närheten kan du alltid använda en förlängningssladd.
Behöver SmartView internetuppkoppling för att fungera?
Ja, det krävs en internetanslutning för att använda vissa funktioner i SmartView-appen, som att ladda dina kontoinställningar, använda dina produkter och skapa scener eller tidsinställningar. När alla tidsinställningar har skapats och synkroniserats lagras de i motorns minne, så de fungerar automatiskt och kräver ingen internetanslutning.
Kan jag styra mina SmartView-gardiner utanför mitt hem?
Att manövrera enskilda gardiner utifrån fungerar vanligtvis inte eftersom Bluetooth-anslutningen har en begränsad räckvidd, men om du skapar scener i SmartView-appen och tilldelar dem tidsinställningar kommer de att fungera automatiskt även när du inte är hemma.
Hur mycket kostar SmartView-appen?
Ingenting alls! Appen kan laddas ner gratis från iOS App Store och Google Play Store, och det finns inga köp i appen eller extra kostnader för att ladda ner och använda appen.
Vilka enheter och mobila plattformar är kompatibla med SmartView-appen?
Appen finns tillgänglig för Apple® iOS (med version 12.3 eller senare) och Android™ (med version 7.0 eller senare)-mobiler.
Behöver jag en internetuppkoppling för att ställa in SmartView-appen?
När du skapar ett konto används en internetanslutning för att säkerhetskopiera alla dina inställningar och för att du ska kunna dela och använda ditt konto på en annan mobil enhet.
Hur många gardiner kan jag styra med appen?
Du kan lägga till upp till 5 gardiner per rum och skapa max 8 rum.
Vad är scener och timers?
En scen i ett rum är en grupp gardiner som alla är anpassade till exakt den position som du vill ha. Aktivera scenen med ett tryck på startskärmen och alla gardiner i scenen flyttas automatiskt till sina inställda positioner. Använd scener för att tillgodose olika behov av ljus och avskildhet under hela dagen. Du kan tilldela en timer till var och en av dina scener så att de aktiveras automatiskt vid en tidpunkt som du väljer, inställd för att upprepas på de dagar du vill, oavsett om du är hemma eller inte.
Kan jag styra mina SmartView-produkter från mitt automatiserade hemsystem?
SmartView-produkter kan för närvarande inte integreras i automatiserade hemsystem.
Kan jag styra mina SmartView-gardiner med röststyrning?
Ja! På mobila enheter med Apple® iOS kan SmartView gardiner styras med hjälp av Siri-genvägar. Genvägar kan konfigureras i SmartView-appen eller genom att använda appen Genvägar på din telefon.
Varför finns meddelandet "Batterikontroll" kvar på startskärmen?
Varningsskylten på knappen "Batterikontroll" visas varje gång du lägger till en ny gardin, som en påminnelse om att kontrollera batterinivån. Tryck bara på knappen för att göra en batterikontroll och få varningsskylten att försvinna. Om meddelandet visas vid något annat tillfälle betyder det att en eller flera av dina produkter har ett lågt eller tomt batteri. Tryck på knappen för att upptäcka vilken gardin det är så att du kan få den inkopplad och laddad.
Hur tilldelar jag en SmartView-fjärrkontroll till en produkt?
En fjärrkontroll kan tilldelas en produkt genom att följa en steg-för-steg-guide i SmartView-appen. Gå till Inställningar > Översikt över gardiner > Inställningar för gardiner. Tryck på "lägg till fjärrkontroll" och följ steg för steg-guiden.
Hur många produkter kan jag styra med fjärrkontrollen?
SmartView-kontrollen kan styra upp till 16 produkter, antingen individuellt genom att använda de olika kanalerna eller alla tillsammans genom att använda gruppkanalen.
Hur långt bort från gardinerna kan jag vara när jag använder fjärrkontrollen?
Precis som när du använder appen för att styra gardinerna från telefonen varierar avståndet beroende på hur ditt hem är konstruerat. Tjockare väggar och tätare byggnadsmaterial minskar avståndet som fjärrkontrollens signal kan färdas. Generellt sett rekommenderar vi att du använder en fjärrkontroll per rum.
Hur många fjärrkontroller kan jag koppla till en gardin?
Maximalt 10 fjärrkontroller kan kopplas till varje SmartView-produkt, men det är osannolikt att du någonsin behöver koppla mer än en fjärrkontroll till en produkt.
Hur länge håller batteriet i min fjärrkontroll?
Batteritiden varierar beroende på användning. Vid normal användning räcker batterierna i fjärrkontrollen i minst 5 år.
Hur lägger jag till en gardin i appen?
Du lägger till en gardin genom att skanna QR-koden (gardinens ID) i appen. Gardin-ID:t är unikt för varje SmartView-produkt och finns på baksidan av SmartView-etiketten. Följ proceduren i appen för att lägga till en ny SmartView-produkt.
Hur lägger jag till en scen med timer?
Från startskärmen i SmartView-appen trycker du på knappen "+Lägg till scen" i ett rum och följer instruktionerna. När en scen har skapats kan en timer läggas till direkt eller läggas till senare genom att gå till "Inställningar" > "Scener" och välja den scen du vill att timern ska läggas till.
Hur kan jag justera den övre och nedre gränsen för min produkt?
Du kan ställa in nya övre och nedre gränser genom att följa guiden i SmartView-appen. Gå till "Inställningar" > "Översikt över gardiner" > "Inställningar för gardiner" > "Avancerat". Tryck på Ställ in nya gränser och följ instruktionerna. Ha noga koll på gardinen hela tiden.